top of page

Leveranser och returer

Leveranspolicy

Observera att höga ordervolymer i kombination med interna systemändringar, kan leda till längre leveranstider än de som visas i kassan. Vi ber om ursäkt i förväg för eventuella besvär. Leveransalternativen framgår i varukorgen vid beställning på webbplatsen.

Returer

ÖPPET KÖP

Vi erbjuder 14 dagars ångerrätt från och med det datum ordern har mottagits/uthämtats - under förutsättningen att produkterna är oöppnade samt i originalskick. 

Vid nyttjande av ångerrätten/öppet köp står Kunden för kostnaden för returfrakt tillbaka till oss eller vår leverantör.

BYTE

Om du vill byta en eller flera produkter - returnera detta till oss och gör en ny beställning på önskad produkt. Varan/varorna som returnerats behandlas på samma vis som ett ångrat köp.

ÅTERBETALNING

Vid ångrat köp eller byte sker återbetalningen normalt sett inom 10 arbetsdagar från att vi mottagit och godkänt din retur.

Faktura / Konto - returnera din order till oss innan fakturans förfallodatum så slipper du betala den. Fakturan tas bort så fort returen är behandlad av oss. Om fakturan är betald sker återbetalning.

Kortbetalning / Swish / Banköverföring - när återbetalningen är genomförd inkommer pengarna på det konto som användes vid köp. 

RETUR

Förpacka varan ordentligt. Återanvänd gärna emballaget/kartongen som du fick din leverans i. Se till att returen är ordentligt försluten och skyddad. Tänk på att du är ansvarig att den returnerade varan/varorna kommer fram samt är i godkänt skick.

Inkludera en kort beskrivning varför du gjort din retur. Glöm inte att skriva namn och ordernummer/fakturanummer. Ta gärna en kopia på följesedel/faktura och skriv direkt på denna.

CHECKLISTA VID RETUR

- Använd stötdämpande emballage, exempelvis wellkartong, bubbelpåse eller motsvarande

- Använd inte plastpåsar, papperskassar eller liknande som ej är fullvärdigt emballage

- Ta bort fraktsedeln med din adress, eller täck den helt med ny adresslapp/fraktsedel

- Tejpa igen returförsändelsen ordentligt

- Skicka returen med valfri speditör (exempelvis PostNord, Schenker, DHL)

- Spara kvittot/försändelseinformation som du får vid inlämningen hos postombudet

RETURADRESS

Förmansgatan 5A

41757 Göteborg

REKLAMATION

Vid fraktskada, felleverans, produktdefekter - kontakta oss per mail eller telefon inom 5 dagar från att ordern mottagits/uthämtats. Spara allt material/emballage i väntan på reklamationshantering

bottom of page